1e Medewerker Bediening

Let op: De vacature is recent vervuld, je kunt niet meer solliciteren!

Welkom bij CornelisZ! Wat ontzettend leuk om je te mogen vertellen wat ik allemaal doe bij CornelisZ. Ik heb het enorm naar mijn zin hier omdat ik mijn professionele zelf mag zijn en daarom een heel leuk contact heb met de gasten. Hoewel de Hostess het eerste aanspreekpunt van de gast is, ben ik degene die de zorg voor de rest van de ervaring op me mag nemen, super!

De Werkzaamheden

Als de gast is binnengekomen, wordt hij/zij door de Hostess naar een wijk begeleid. Afhankelijk natuurlijk van de voorkeuren en wensen van de gast. De Hostess stelt de gast en mij dan aan elkaar voor en dan kan het feestje beginnen ;-). Natuurlijk horen de standaard elementen van het werken in een restaurant thuis bij deze ervaring; de kaart, wijnen, specials. Wat deze functie leuk maakt voor mij is dat ik mezelf mag zijn binnen de CornelisZ standaard en niet strak in de houding naast een gast hoef te staan.

Bij iedere gast mag ik opnieuw aanvoelen hoe het hen naar de zin te maken en waar men aan toe is. Ik merk dat mijn collega’s in de bediening  en ik allemaal de kwaliteitsstandaard hanteren, maar dat we toch ook allemaal onze eigen unieke stijl hebben. Dat daar ruimte voor is bij CornelisZ, of sterker nog, dat wij daarop worden uitgekozen, maakt me blij. CornelisZ is opgezet vanuit de gedachte dat kwaliteitsproducten snel (ofwel efficiënt) met kwaliteitsservice geleverd kunnen worden, het één sluit het ander niet uit. Sterker nog, het maakt CornelisZ een heel mooi product om voor te werken. Dat deze efficiëntie niet ten koste gaat van de rust bij zowel ons, de bediening en in de keuken maakt dat ik iedere dag weer met plezier naar het werk ga. Ik heb een aantal hoofdtaken die ik graag nader toelicht.

Commercieel

Voor mijn dienst begint heb ik samen met mijn collega’s de CCOR (CornelisZ Communicatie, Overzicht & Resultaten), een bijeenkomst van maximaal 10 minuten waarin wij worden geïnformeerd over lopende zaken en bijzonderheden. Dit zijn leuke minuten want zo ben ik weer op de hoogte van alles wat er speelt en je weet wie er allemaal in je team zit tijdens die dienst. Ik loop trouwens altijd even langs de hostess-desk om de reserveringen te bekijken. Omdat ik het aanspreekpunt ben voor alle gasten in mijn wijk ben ik altijd aanwezig en zichtbaar in mijn wijk.

Doordat ik precies weet wat er in de planning staat, kan ik mij goed richten op de upselling en die in ieder geval aanpassen aan de wensen van de gast die al bekend zijn. Ik ben verantwoordelijk voor het resultaat van mijn wijk. Ik heb enorme lol in de win-win situatie van gasttevredenheid en het behalen van een hoge omzet. Uiteindelijk, blijft het mijn doel toch altijd dat de gast terugkomt! Ik ben ervan overtuigd dat de gasten net zo in het concept van CornelisZ geloven als ik dat doe!

Operationeel

Ik ontvang de gasten, neem bestellingen op en serveer het eten en drinken. Regelmatig krijg ik ondersteuning van de Restaurant Manager of de Runner bij het serveren maar ik hou het overzicht en het contact met de gast. Zoals ik ondersteuning krijg, kan ik zelf ook de Bar Medewerker ondersteunen. Het is hard werken op de drukke tijden (al zal de gast dat nooit aan mij merken ;-), vooral als het terras open is. Dat vind ik heerlijk. De kers op de taart is voor mij het moment dat ik de terugkerende gast herken, want dan wordt bevestigd dat we een prachtig product hebben.

Kortom, ik heb een geweldige baan in de bediening, maar het is net een tikje anders omdat ik mezelf mag zijn. Binnen CornelisZ is een trainer aanwezig die ons begeleidt bij onze ontwikkeling. Mijn collega zou graag doorgroeien naar de functie van Hostess dus die krijgt daar nu extra begeleiding in en ik vind het zo mooi dat dat kan hier. Ik wil gewoon het beste uit deze functie blijven halen en daar krijg ik ondersteuning in. We hebben een leuk team en een prachtig product en ik ben er trots op dat ik daar bij hoor!

Wil jij deze baan ook? Lees verder en beoordeel of jij bent wie wij zoeken…

Onze ideale kandidaat is een open, sprankelende persoonlijkheid met een authentieke vriendelijkheid die makkelijk verbinding maakt met mensen. Je zorgt graag voor mensen. Je maakt dingen af en hebt een oog voor detail. Je kunt goed luisteren en bent een fijne collega om mee samen te werken. Je bent doelgericht maar dat gaat nooit ten koste van de gast. Jouw commercieel inzicht is gebaseerd op je vermogen je in te leven in een ander en je hebt er plezier in dat beetje extra te leveren.

Bekijk de functie-eisen 
  • gastvrij
  • enthousiast
  • commercieel
  • communicatief vaardig
  • ervaring in de horeca
  • ervaring in de gastvrijheidsindustrie is een pré

"De finesse van de juiste stijl, even een vriendelijk woord hier en kaarsje daar; Welkom!"