Bedrijfsleider

Let op: De vacature is recent vervuld, je kunt niet meer solliciteren!

Graag leg ik je uit wat de aspecten van mijn functie zijn welke er voor zorgen dat alles binnen CornelisZ goed functioneert. Ik heb hierbij een inspirerende voorbeeldrol, wat inhoudt dat je mij weinig op kantoor zult aantreffen maar wel aan de vóórkant, “op de vloer”. Ik sta er. Ik heb zorg. Samen met de Restaurant Manager en de Hostess vorm ik een 3-eenheid met als doel het bereiken van optimale gasttevredenheid.

Ik heb zelfstandig de zorg voor het goed functioneren van heel de locatie en werk daarbij nauw samen met het kantoor, Restino BV. Vanuit Restino worden alle administratieve processen verwerkt en gecontroleerd. Hier zit ook het management. Mijn functie omhelst een vijftal hoofdtaken die ik graag voor je op een rij zet (in volgorde van nadruk) en kort zal toelichten.

Commercieel

Het is aan mij om te zorgen dat onze locatie “momentgereed” is en ik geef daarbij het goede voorbeeld. Of een gast nu om 09.00 binnenkomt om een heerlijk gebakje te eten na een wandeling met de hond of op vrijdagavond 23.00 zin heeft in een lekker glas wijn, CornelisZ staat er uitnodigend bij! Hierbij ben ik zichtbaar aanwezig voor de gast.

Iets te vieren? CornelisZ is een prima feestlocatie voor kleine gezelschappen en ik verhoog de verkoop van banqueting. Ik krijg een kick van het ontwikkelen en organiseren van grootse feestjes voor kleine partijen! Of het nu een verjaardag betreft, een jubileum of zelfs het vieren van de lente, wij zorgen voor een passend feest. Ik heb trouwens een adviserende rol naar de marketing afdeling; samen organiseren we bij CornelisZ of gezamenlijk binnen het Nautisch Kwartier leuke activiteiten. Te denken valt aan thema-avonden met live muziek voor de club of events waarbij de ligging van CornelisZ aan het water in het Nautisch Kwartier wordt betrokken. Ik kreeg laatst een compliment van onze directeur, hij zei me dat ik heel goed “procesoverstijgend” werk, in de zin van dat het op onze locatie “gewoon lekker lijkt te lopen”. Dat is natuurlijk fijn om te horen maar hoe leg ik nu concreet en inzichtelijk uit wat dit betekent voor een mogelijk nieuwe collega?

Het zal sterk samenhangen met mijn analyses en bijbehorende acties. Ik maak analyses van gasttevredenheid, omzet per moment per dag, gemiddelde besteding per gast per moment en de mate van upselling door het personeel. Het is niet dat ik hier uitgebreide rapporten over schrijf, gelukkig niet. Al deze data zijn geautomatiseerd of baseer ik op basis van mijn persoonlijk inzicht en ervaring. Ik bevind mij op de vloer en weet precies wat daar gebeurt, op welk moment en daar stuur ik bij indien nodig. Op de één of andere manier is het mijn kwaliteit dat ik een natuurlijk oog heb voor wat er nodig is. Ik geniet hier ook echt van; zo ga ik voor hoge kwaliteit in gasttevredenheid en inspireer, motiveer en activeer ik het overige personeel. Ik straal rust uit en heb de operatie zichtbaar in de hand.

Operationeel

Omdat ik zo veel op de vloer te vinden ben, ondersteun ik de operatie daar waar nodig. Ik moet hierbij uitkijken niet op te gaan in de orde van de dag. De gast staat voorop. Ik stuur de Restaurant Manager en de Chefkok aan en bij afwezigheid vervang ik de Restaurant Manager en de Hostess. Ik heb de supervisie en ik loop mee maar ik heb (vanzelfsprekend) niet mijn eigen wijk. Ik heb het overzicht en natuurlijk overwicht. Ik merk aan gasten dat men dat prettig vindt.

Personeel

Hierbij hoort natuurlijk het maken van roosters en het bijhouden van gewerkte uren. Verder houd ik functioneringsgesprekken en heb ik controle op de opleiding en training van mijn medewerkers. Die training is intensief en vaak persoonlijk toegespitst op wat de medewerker nodig heeft waardoor ik regelmatig contact heb met de trainer.

Dagelijks overleg ik met de Restaurant Managers wat men in de CCOR gaat zeggen en ik lever daarvoor de benodigde data en informatie aan. De CCOR staat voor CornelisZ Communicatie, Overzicht & Resultaten. Dit is een bijeenkomst van maximaal 10 minuten waarin iedereen wordt geïnformeerd over lopende zaken en bijzonderheden. Dit zijn voor iedereen leuke minuten, want je wordt op de hoogte gebracht van de laatste wetenswaardigheden en ontwikkelingen en je weet wie er allemaal in je team zitten tijdens je dienst.

Ik ben trots op mijn medewerkers en vind het belangrijk dat we voor elkaar zorgen bij CornelisZ. Wij gaan intern en extern echt voor “Goed voor het leven”. Ik vind het belangrijk dat alle medewerkers geïnformeerd zijn, begrijpen wat er van hen verwacht wordt en wat men van ons mag verwachten. Ik vind echt dat we een hartstikke leuk team hebben en er met zijn allen aan werken dat de gast een toptijd heeft bij CornelisZ. Dat zit bij ons allen in het DNA geloof ik.

Beheer

Hierbij moet je denken aan het correct openen en sluiten van het pand, de algemene veiligheid, techniek, inventaris en al het andere facilitaire werk. Ik beheer het calamiteitenplan. Dit zijn ondersteunende processen bij het soepel verlopen van de dagelijkse operatie van CornelisZ.

Administratief / Financieel

Mijn verantwoording op dit gebied zijn de kas dagstaten, het opmaken van de facturen van de banqueting voordat deze naar het kantoor gaan en de administratie van de goederenstroom. Mijn Restaurant  Manager is verantwoordelijk voor de bestellingen en bijhouden van de voorraden, ik controleer en teken af. Wat fijn is aan het werken bij CornelisZ is dat ik niet in mijn eentje verantwoordelijk ben voor álle aspecten. CornelisZ is een formule binnen een grotere organisatie en dat betekent dat bepaalde zaken vanaf een andere locatie worden aangestuurd of zijn geautomatiseerd, zoals dat het geval is met de meeste administratieve taken.

De nieuwe menukaart of evenementen in het Nautisch Kwartier: ik kan input leveren als ik dat wil, maar hoef mij daar (vanuit mijn functie) niet druk over te maken. De financiële cijfers zijn volledig geautomatiseerd en worden door het kantoor aangeleverd zodat ik mij kan bezighouden met het hele proces van de gast. Het uitgangspunt is dat ik een controleerbare “span of control” heb, het hoofdkantoor kijkt hierbij mee.

Andere voordelen aan het werken in een grotere organisatie is dat ik regelmatig contact heb met de andere Bedrijfsleiders. Zo heb ik altijd mensen om mee te sparren en die precies weten hoe het is om eindverantwoordelijk binnen de formule te zijn. Omdat we allemaal gaan voor kwaliteit merk ik dat wij het kantoor niet ervaren als een partij die controleert maar juist als een ondersteunende partij. Het hoofdkantoor is een belangrijke schakel in mijn gasttevredenheid, een schakel die ik kan wijzen op hun te nemen verantwoordelijkheid en om hulp kan vragen indien nodig. Ik realiseer me wel dat deze manier van werken iets is wat je prettig moet vinden en er open voor moet staan wil je van deze functie een succes maken.

Het is een geweldig leuke functie, vooral door de zelfstandigheid en de zorg! Ik ben de laatste in rang bij CornelisZ, na mij komt niemand. Ik moet er dus wel voor zorgen dat het allemaal af en klaar is. Ik ben blij dat optimaal gebruik wordt gemaakt van mijn operationele en procesmatige kwaliteiten en dat ook precies voor mij duidelijk is wat mijn verantwoording is binnen het grotere geheel. CornelisZ is top!

Wil jij deze baan ook? Lees verder en beoordeel of jij bent wie wij zoeken…

Onze ideale kandidaat is een zelfstandige, open, meedenkende persoon die de gasttevredenheid voorop stelt. Je neemt graag de verantwoording en zorg op je, kunt prioriteiten stellen en hebt oog voor detail. Je hebt ervaring in grotere organisaties en/of vindt het prettig dat je niet alles alleen hoeft te doen en ondersteuning van het hoofdkantoor krijgt. Je hebt een logisch inzicht in processen en kunt deze zelfs overstijgen. Je bent intelligent in het oplossen van problemen. Je kunt goed luisteren en bent een fijne collega om mee samen te werken. Je bent doelgericht maar dat gaat nooit ten koste van de gast. Jouw commercieel inzicht is gebaseerd op je vermogen je in te leven in een ander en je hebt er plezier in dat beetje extra te leveren.

Bekijk de functie-eisen 
  • afgeronde HHS/MHS opleiding of ruime relevante werkervaring
  • diploma Sociale Hygiëne (of bereidt deze te halen)
  • diploma Leermeester (of bereidt deze te halen)
  • gedegen HACCP kennis
  • meerdere jaren leidinggevende ervaring
  • in staat om te sturen op basis van cijfers
  • helikopter view
  • commercieel
  • procesmatig inzicht
  • in staat om op meerdere niveaus bij te springen
  • hands-on mentaliteit
  • gastvrij
  • communicatief vaardig
  • gedegen wijnkennis is een pré

"Heb jij leiding geven in het bloed zitten, dan is dit de ideale lokatie."