Hostess

Graag leg ik je uit wat ik doe bij CornelisZ. Als eerste aanspreekpunt van de gast kun je wel zeggen dat ik het gezicht en de spil van CornelisZ ben! De allereerste indruk die onze gast krijgt, is natuurlijk ons prachtige pand en bij binnenkomst het interieur; er is zoveel te zien en te ervaren! Ik mag de gast begeleiden in deze ervaring. Ik ben verantwoordelijk de gast welkom (thuis) te heten en te plaatsen, daar waar hij aan toe is.

Reserveringen

Voor mijn dienst begint start ik samen met mijn collega’s met de CCOR (CornelisZ Communicatie, Overzicht & Resultaten), een bijeenkomst van maximaal 10 minuten waarin wij worden geïnformeerd over lopende zaken en bijzonderheden. Dit zijn leuke minuten, want je wordt op de hoogte gebracht van de laatste wetenswaardigheden en ontwikkelingen en je weet wie er allemaal in je team zitten tijdens je dienst.

Na een kort overleg met de Restaurant of Locatie Manager kom ik aan bij de hostess-desk. Omdat ik verantwoordelijk ben voor de reserveringen begin ik daarmee. Er komen reserveringen binnen via internet en telefoon. Wat ik belangrijk vind is het overzicht te hebben van wat er gaat komen want dan heb ik de controle. Ik ben namelijk “in control”. Ik luister goed naar de vraag van de gast en leg eigenlijk al het grondwerk voor het soepel verlopen van de ervaring die men bij CornelisZ gaat opdoen. Verder is het natuurlijk leuk dat ik de gast ook herken en verwelkom op het moment dat men aankomt in het restaurant.

Tempo bepalen – Efficiënte kwaliteit

Het is aan mij ervoor te zorgen dat de verdeling van de gasten gelijkmatig verloopt in de wijken. Door de gelijkmatige opbouw kan de rust bij de bediening en in de keuken bewaard blijven. Dat is voor iedereen essentieel: de gast blijft ontspannen en wij ook! Ik ben blij dat ik mijn “aanvoerderkwaliteiten” al heb kunnen ontwikkelen want in deze functie moet ik sterk in mijn schoenen staan; ik bepaal hoe we het gaan doen!

Binnenkomende gasten verwelkom ik hartelijk en oprecht, ik vind het leuk hen te mogen ontvangen. - Dat vind ik trouwens leuk aan het werken bij CornelisZ; er zijn duidelijke kwaliteitseisen en daarbinnen mag ik mezelf zijn, zo zal ik dus nooit vervallen in een standaard welkomstzinnetje dat voor de gast zal aanvoelen of hij er één van velen is. Ik mag bij iedere gast opnieuw contact maken en voelen hoe ik hem/haar ga begroeten en dat vind ik fijn. - Gedurende mijn hele dienst ontvang ik gasten, begeleid ik hen naar een prettige plek en verkoop ik ook producten uit de internetshop. Samen met de Locatie Manager en de Restaurant Manager (die ik trouwens vervang bij afwezigheid) zorg ik ervoor dat het allemaal soepel verloopt. Ik heb een uitgebreide training gehad waardoor ik nu helder heb hoe ik mijn eigen professionele invulling kan geven aan deze functie.

Kortom, ik heb een geweldige baan als centraal aanspreekpunt. Met veel verantwoordelijkheid maar vooral ook de vrijheid om mezelf te zijn, top.

Wil jij deze baan ook? Lees verder en beoordeel of jij bent wie wij zoeken…

Deze functie is essentieel in het succes van CornelisZ, daarom zoeken wij een sterke kandidaat. Onze ideale kandidaat is een open, sprankelende persoonlijkheid met een authentieke vriendelijkheid die makkelijk verbinding maakt met mensen. Je hebt een logisch inzicht in processen en bent intelligent in het oplossen van problemen. Je kunt goed luisteren en bent een fijne collega om mee samen te werken. Je bent doelgericht maar dat gaat nooit ten koste van de gast. Jouw commercieel inzicht is gebaseerd op je vermogen je in te leven in een ander en je hebt er plezier in dat beetje extra te leveren.

Bekijk de functie-eisen 
  • ervaring in dienstverlenende sector is een pré
  • ervaring in de Horeca is een pré
  • proces inzicht / overzicht houden
  • planningen maken
  • communicatief sterk
  • krachtige persoonlijkheid
  • inschattingsvermogen
  • commercieel
  • organisatorisch sterk
  • enthousiast
  • stressbestendig
  • gastvrij
  • representatief
Solliciteer nu!

"Een warm welkom met een brede glimlach spreekt voor zich."