Restaurant Manager

Wat een uitdaging om deze functie aan je uit te leggen. Wat ik doe is eigenlijk een combinatie van twee functies. Ik deel bepaalde verantwoordelijkheden met de Locatie Manager (die vervang ik bijvoorbeeld bij afwezigheid) en operationeel deel ik mijn functie met de Assistent Manager.

CornelisZ is altijd klaar voor de gast, welk tijdstip je ook komt en dat betekent dat ik de zorg heb dat het er altijd tiptop uitziet. De stoelen staan recht, de tafels zijn afgeruimd en er liggen geen propjes op de grond. Ik merk trouwens wel dat wij dat allemaal wel hebben in ons team, niemand stapt over een propje heen, we doen het samen! Omdat de gast centraal staat zie je mij altijd op de vloer, ik ben altijd zichtbaar voor de gast. Ik sta er. Samen met de Locatie Manager en de Hostess vorm ik een 3-eenheid in onze gasttevredenheid. Het is aan mij om de operatie soepel te laten verlopen en ondersteuning te bieden, daar waar nodig. Mijn functie bestaat uit een vijftal hoofdtaken welke ik graag voor je op een rij zet (in volgorde van nadruk) en kort zal toelichten.

Commercieel

Uiteraard deel ik de verantwoordelijkheid voor de gasttevredenheid met de Locatie Manager. Een belangrijk deel hiervan is de upselling. Het is voor mij een uitdaging de gast daadwerkelijk een product te laten ervaren dat bijdraagt aan de CornelisZ ervaring, in plaats van de gast het gevoel geven dat ik hem wat probeer aan te smeren. Ik kan zeggen dat ik zeer tevreden gasten heb.

Iets te vieren? CornelisZ is een prima locatie voor kleine gezelschappen en ik hou me bezig met de invulling van de partijen. De banqueting moet daarna correct en volgens afspraak worden uitgevoerd waardoor het belangrijk is goed te communiceren met alle betrokken partijen.

Gasten worden door de Hostess zodanig geplaceerd dat de wijken gelijkmatig gevuld worden en  dat de bestellingen snel kunnen worden uitgevoerd. Gelijkmatige plaatsing is een essentieel onderdeel van het succes van CornelisZ, dus ondersteun ik de Hostess bij haar werkzaamheden en sta ik gasten te woord. Op deze manier kan de bediening en vooral ook de keuken de rust bewaren. Ik heb gemerkt dat deze manier van werken ook bijdraagt aan ons werkplezier; natuurlijk hebben we drukke momenten maar het overzicht blijft en dus kan ik mijn focus op de gast houden.

Operationeel

Iedere dienst van een medewerker begint met een korte briefing, wij noemen dat de CCOR, en ik ben verantwoordelijk voor het houden hiervan. De CCOR staat voor CornelisZ Communicatie, Overzicht & Resultaten en is een bijeenkomst van maximaal 10 minuten waarin iedereen wordt geïnformeerd over lopende zaken en bijzonderheden. Dit zijn leuke minuten, want iedereen wordt op de hoogte gebracht van de laatste wetenswaardigheden en ontwikkelingen en iedereen weet wie er allemaal in zn team zitten tijdens de dienst. Ik verzamel de benodigde informatie voor CCOR en probeer er echt leuke bijeenkomst van te maken, zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is. Ook fijn dat ik dan nog even de kans heb om te benadrukken dat het om de gast gaat!

Tijdens de dienst houd ik een vinger aan de pols hoe het gaat met de gasten, ik weet hoe de tafel zich “voelt” en ik stuur daarin bij. Ik houd verbinding met alle onderdelen van de gastbeleving. Ik stuur de 1ste Medewerkers bediening en hun teams aan. Tevens ben ik me bewust hoe het er bij de barista en in de bar aan toe gaat. Heerlijk vind ik het als alles lekker loopt en ik alleen nog maar hier en daar hoef bij te sturen omdat de CCOR goed was! Bij afwezigheid vervang ik de Locatie Manager of de Hostess.

Logistiek

Ik beheer de voorraad en doe bestellingen van ondermeer de drank, schoonmaak-  huishoud- en kantoorartikelen, servetten, ander linnen en dergelijke. Bij ontvangst van goederen controleer ik de zending, ik accordeer pakbonnen en voeg deze toe aan de facturen. Als ik alles bij elkaar heb, overhandig ik deze aan de Locatie Manager.

Administratief / Financieel

CornelisZ is een schakel in een grotere organisatie wat betekent dat wij, op locatie, ons bezig kunnen houden met de gast en niet met tijdrovende (financiële) administratie. Hierdoor kunnen we minimale tijd op kantoor doorbrengen. Indien wij opmerken dat we vaak op kantoor zijn, weten we dat er iets niet klopt in het systeem, wij horen op de vloer! Natuurlijk zijn er nog wel wat voorkomende administratieve handelingen maar die zijn minimaal. Kortom, dit is een heel leuke operationele functie met een geweldig mooi product, veel verantwoordelijkheid en focus op de gast, wat wil een mens nog meer? Ik heb het hier prima naar mijn zin.

Wil jij deze baan ook? Lees verder en beoordeel of jij bent wie wij zoeken…

Onze ideale kandidaat is een operationele vakman met een oog en hart voor de gast. Een kandidaat met vooral het inzicht dat de verbinding met de gast belangrijker is dan foutloos uitgevoerde procedures. Je vindt de combinatie van meewerken en leiding geven een prettige uitdaging en je bent in staat je helder uit te drukken naar collega’s.

Bekijk de functie-eisen 
  • afgeronde HHS/MHS opleiding
    of ruime relevante werkervaring
  • diploma Leermeester is een pré
    (of bereid deze te halen)
  • diploma Sociale Hygiëne is een pré
    (of bereid deze te halen)
  • gedegen HACCP kennis
  • meerdere jaren (leidinggevende) werkervaring
  • commercieel
  • gastvrij
  • flexibel
  • stressbestendig
  • hands-on mentaliteit
  • pragmatisch
  • je hebt gedegen wijnkennis /
    interesse in wijnen of bent bereid dit bij te leren

 

"De touwtjes in handen hebben en ook weten wanneer je ze kunt laten vieren, daar ligt jouw kracht!"